Categoria: Programa Bilíngue

10 outubro de 2018

Travel the World with 1st Grade: Creating Global Learners

Por Catherine Chase Geography is a year long project in the First Grade bilingual program. As the final year of the Bilingual Program, geography is a project that encourages learning English vocabulary in new and challenging ways. Each geography class is a detailed and imagination filled adventure exploring new countries across six of the seven […]

Leia mais
21 fevereiro de 2018

Infantil Bilíngue

Por Dora Sodré “As pessoas bilíngues desde pequenas utilizam mais áreas cerebrais e têm uma maior capacidade cognitiva.” Ellen Bialystok, psicóloga e professora especialista em bilinguismo da Universidade York de Toronto, Canadá Implementar um programa bilíngue, acreditando que a aprendizagem das crianças realmente vai superar-se em níveis jamais registrados antes por nós, não é tarefa […]

Leia mais
17 novembro de 2017

Professional Development

By Sandra Dylewska The English teachers in the Infantil Bilingual Program were lucky to get the opportunity to participate in a professional development discussion group that was created and led by Liliane Salera Malta and Claudia Kawachi, through the PPGEL program at UFES. The PPGEL program is a linguistics program, and the research that is […]

Leia mais
7 novembro de 2017

Turmas do Infantil apresentam Musicais

Os alunos da Educação Infantil do Da Vinci apresentaram, em outubro, o Musical Infantil 2017. O evento aconteceu no Teatro da Vinci entre os dias 23 e 26 de outubro. De acordo com o professor de música Pedro de Alcântara, as turmas do Infantil apresentaram o Musical reforçando e complementando o trabalho pedagógico desenvolvido pelas […]

Leia mais
23 outubro de 2017

How are you feeling today? Circle Time in Infantil IV

By Katy Chase Circle time is the most important thirty minutes that I spend with my Infantil IV students each day. We begin with the same question: How are you feeling today? The students can choose to share one or two facts about their day, weekend or how they are feeling. They can talk about anything, […]

Leia mais
10 julho de 2017

Ana Paula Castro art by Infantil II students

Dinah Ventanilla This year has been an exciting semester for our Art Project because our artist in focus is a pride of Vitoria— Ana Paula Castro. She has done remarkable artworks that are masterpieces in their own rights. She has intricately designed woods and metals with beautiful patterns, which became the focus of our project. […]

Leia mais
18 janeiro de 2017

E as aprendizagens em Inglês continuam…

Em tempo de férias, mesmo que as crianças da Educação Infantil Integral não tenham a oportunidade de usar suas aprendizagens em contexto bilíngue, nada impede que a língua inglesa faça parte de alguns momentos do dia a dia delas. Pensando nisso, estamos disponibilizando alguns links de sites que podem contribuir com novas aprendizagens e permitir […]

Leia mais
27 dezembro de 2016

1st Grade: Our Art Project Journey

By Trista Whitehurst Peixoto First grade went on the great adventure of learning about art in connection with two great artists, Wassily Kandinsky and Heloisa Monjardim, and four amazing projects, Science Through Senses, Geography, Once Upon a Time, and our mini World Food Day Project. Our first project this year began with Science Through Senses. […]

Leia mais
19 dezembro de 2016

Da Vinci celebra formatura do 1º ano do Ensino Fundamental

No dia 09 de dezembro, no Teatro Da Vinci, aconteceu o evento que marcou o rito de passagem dos alunos dos 1ºs anos do Ensino Fundamental pelo Mundo Encantado da Leitura e Escrita Escolar, com a entrega do certificado aos alunos “formandos”. A diretora pedagógica Maria Helena Salviato Biasutti Pignaton, fez o discurso de abertura […]

Leia mais
24 agosto de 2016

Food Art with Fruit Mandalas

By Trista Whitehurst Peixoto This past week first grade has begun their new projects for the second semester. As we are starting anew, I thought it would be great to take a moment and reflect on some of the exciting things that we did last semester. Frist grade took on the project, Science through Senses, […]

Leia mais