Categoria: Programa Bilíngue

14 dezembro de 2018

Encerramento do ano letivo do Infantil – The Gingerbread Man

Por Dora Sodré Ontem, 13/12, na Escola, foi pura diversão! A dramatização da história “The Gingerbread Man”, apresentada pela equipe de professoras estrangeiras do Programa Bilíngue, contou também com o suporte inestimável, da equipe de Música da Educação Infantil.  Logo após, cada criança pode apreciar, decorar e degustar seu próprio biscoito de gengibre. Assim, nossos […]

Leia mais
12 dezembro de 2018

Teaching English with Infantil II

Por Dinah Ventanilla It has been an absolute delight and pleasure to have taught the Infantil II class this year! We learned about colors and made art crafts. We learned so much about our bodies and taking care of them. We also learned about our five senses and what body parts do we use with […]

Leia mais
22 novembro de 2018

Art Project with Infantil II

Por Dinah Ventanilla As an Infantil II teacher, doing the art project is both fun and a challenge. It is also one of the projects I look forward into introducing with my class. We always start with a trip to the Da Vinci Museum. Learning about the artist’s life and works are all educational to […]

Leia mais
10 outubro de 2018

Travel the World with 1st Grade: Creating Global Learners

Por Catherine Chase Geography is a year long project in the First Grade bilingual program. As the final year of the Bilingual Program, geography is a project that encourages learning English vocabulary in new and challenging ways. Each geography class is a detailed and imagination filled adventure exploring new countries across six of the seven […]

Leia mais
21 fevereiro de 2018

Infantil Bilíngue

Por Dora Sodré “As pessoas bilíngues desde pequenas utilizam mais áreas cerebrais e têm uma maior capacidade cognitiva.” Ellen Bialystok, psicóloga e professora especialista em bilinguismo da Universidade York de Toronto, Canadá Implementar um programa bilíngue, acreditando que a aprendizagem das crianças realmente vai superar-se em níveis jamais registrados antes por nós, não é tarefa […]

Leia mais
17 novembro de 2017

Professional Development

By Sandra Dylewska The English teachers in the Infantil Bilingual Program were lucky to get the opportunity to participate in a professional development discussion group that was created and led by Liliane Salera Malta and Claudia Kawachi, through the PPGEL program at UFES. The PPGEL program is a linguistics program, and the research that is […]

Leia mais
7 novembro de 2017

Turmas do Infantil apresentam Musicais

Os alunos da Educação Infantil do Da Vinci apresentaram, em outubro, o Musical Infantil 2017. O evento aconteceu no Teatro da Vinci entre os dias 23 e 26 de outubro. De acordo com o professor de música Pedro de Alcântara, as turmas do Infantil apresentaram o Musical reforçando e complementando o trabalho pedagógico desenvolvido pelas […]

Leia mais
23 outubro de 2017

How are you feeling today? Circle Time in Infantil IV

By Katy Chase Circle time is the most important thirty minutes that I spend with my Infantil IV students each day. We begin with the same question: How are you feeling today? The students can choose to share one or two facts about their day, weekend or how they are feeling. They can talk about anything, […]

Leia mais
10 julho de 2017

Ana Paula Castro art by Infantil II students

Dinah Ventanilla This year has been an exciting semester for our Art Project because our artist in focus is a pride of Vitoria— Ana Paula Castro. She has done remarkable artworks that are masterpieces in their own rights. She has intricately designed woods and metals with beautiful patterns, which became the focus of our project. […]

Leia mais
18 janeiro de 2017

E as aprendizagens em Inglês continuam…

Em tempo de férias, mesmo que as crianças da Educação Infantil Integral não tenham a oportunidade de usar suas aprendizagens em contexto bilíngue, nada impede que a língua inglesa faça parte de alguns momentos do dia a dia delas. Pensando nisso, estamos disponibilizando alguns links de sites que podem contribuir com novas aprendizagens e permitir […]

Leia mais